תחבורה

כנסו לעמוד מלונות מומלצים ברומא
או עיברו ל booking.com לחיפוש עצמאי והזמנה של מלונות ברומא ללא עמלות הזמנה.

להזמנת מלון ברומא באינטרנט ללא עמלות הזמנה לחצו כאן

במרכז העיר מצויים גם שני קוי רכבת תחתית  A B שחוצים אחד את הנשי בתחנה המרכזית Termini.באופן כללי, הרכבת התחתית ברומא יעילה מאד ובטוחה, אולם המטרו אינו עובר מתחת לאתרי התיירות הרבים אלא רק חוצה  את האתרים המפורסמים ללא תחנות עצירה. הסיבה לכך היא שקו הרכבת התחתית עובר מתחת לאזורים של רומא העתיקה ולפיכך קשה לחפור תעלות ומחילות מתחת לעתיקות בנות 2,000 שנה.
זמני הנסיעה של הרכבת התחתית הן מ 5 וחצי בבוקר עד 11 וחצי בלילה כל יום פרט ליום שבת שהרכבת פועלת עד 12 וחצי. זמן המתנה ממוצע לרכבת נע בין שבע לעשר דקות. ב
סוף שנת 2004 הוחל בבניית קו הרכבת התחתית השלישי. בנוסף, ישנה ברומא חשמלית קטנה המקשרת בין מרכז העיר לרובע הטרסטברה.

 

תחנות מטרו חשובות:

כללית הרכבות העיליות באיטליה סובלות מאיחורים, לכן אם זמן ההחלפה הוא קצר, יש סיכוי סביר מזערי שתפספסו את הרכבת הבאה. אפילו הרכבת המהירה (יורוסטאר), למרות תוספת במחיר שהנוסעים משלמים, אינה מדייקת, מאחרת ואינה כל כך מהירה. לידיעתכם, הרכבת יורוסטר מרומא לפירנצה יוצאת כל שעה. משך הנסיעה שעה ושלושים וחמש דקות. הסכום 38 יורו לכל כיוון ואפשר לקנות כרטיס הלוך ושוב ולשריין מקום בשעה הרצויה.אם כבר אתם נוסעים ברככבת, אל תדאגו מהכרטיסנים, הם צבדרך כלל חביבים ומכרטסים את הכרטיסים במושבים (לא תריך למהר ולכרטס לפני העליה לרכבת).

 אוטובוסים

האוטובוסים ברומא, לרב לא ממוזגים, צפופים ועודף קוים יכול לבלבל כל תייר ממוצע. אזהרתי למי שמתעקש לסוע באוטובוס - היהרו מכייסים! קטטה באוטובוס, עצירה פתאומים ומישהו נופל עליך, סתם צפיפות - הם ארועים מצויינים המנוצלים על ידי הכייסים הרבים ברומא. הרבה סבלו מהם. אנא היזהרו.

ולאלה שבכל זאת לא רוצים לוותר על החויה. ברומא ישנן מאות אוטובוסים המתחילים לסוע בחמש וחצי בבוקר וחוצים את העיר.בעיר רומא ישנו שירות מיוחד של קווי אוטובוס ליליים. האוטובוסים יוצאים כל חצי שעה ממסופים ב טרמיני Termini  ו- כיכר ונציה Piazza Venezia.  תחנות אוטובוס ברחבי העיר שיכילו שלט עם ינשוף עליו כוללות את השירות. קו הלילה פועל מ 12 וחצי עד 5 וחצי בבוקר.

בנוסף ישנו גם קו אוטובוסים חשמלי שעיריית רומא מפעילה על מנת לצמצם את רמת זיהום האוויר. יאמר לזכותו של קו זה שהאוטובוסים הנוסעים עליו נכנסים לסמטאות צרות שבקושי יכולים להכיל ווספה. הקו אינו פועל בימי ראשון. כללית - אין אפשרות לרכישת כרטיס בתוך האוטובוס ואפשר לקנות כרטיסים או במטרו או בקיוסקים של TABBACO. עדיף לרכוש כרטיס ל-3 ימים או רומא פס. התחבורה הציבורית ברומא נפסקת ב-12 בלילה. יעיל מאוד ונוח לקנות כרטיסים באוטומטים הצהובים שמוצבים בכל תחנה. המכונות בניגוד לפקידים גם מדברות תמיד באנגלית ומחזירות עודף. רק דאגו להצטייד בשטרות של 50 יורו, כי אם מחיר הכרטיס נמוך מ-50 , לא תוכלו לשלם בשטר של 100. 



מחיר כרטיסי נסיעה בתחבורה הציבורית ב-רומא נע על פי סוג הכרטיס.
ניתן לרכוש כרטיס במחיר של 1 אורו שתקף לנסיעה אחת ברכבת התחתית ולאוטובוסים במשך 75 דקות מרגע הרכישה. כרטיס במחיר של 4 אורו נחשב לכרטיס יומי והוא מזכה את בעליו בנסיעה חופשית יומית לא מוגבלת באוטובוסים וברכבת התחתית באזור רומא רבתי. כרטיס של 11 אורו יזכה את בעליו בנסיעה לא מוגבלת במשך שלושה ימים ו 16 אורו במשך שבוע. ניתן לרכוש כרטיסים במכונות אוטומטיות או בתחנות האוטובוס והרכבת התחתית.

תחבורה משולבת

ניתן לקנות כרטיס שבועי, בתחנת הרכבת המרכזית - Termini בקיוסק (שכנראה פעם מכר רק מוצרי טבק) שנקרא Tabbaco המשלב את האוטובוסים, רכבות ומטרו שיש ברומא, הכרטיס עולה 16 יורו וזה עשוי להיות משתלם בהתחשב בעובדה שכל נסיעה רגילה עולה יורו וביום אחד לפעמים נוסעים בין 6 ל - 10 פעמים. לאוטובוס ולמטרו הכרטיס זהה ומחירו 1 יורו. שימו לב כי הכרטיסים למטרו ולרכבת שקונים ב Tabbacoטובים לנסיעה אחת במטרו או ל 75 דקות מאז ההחתמה באוטובוס וצריך להחתים אותו בעליה לאוטובוס במכונה צהובה, או בכניסה למטרו.

ערכת רומא פס - את הערכה רוכשים תמורת 20 יורו בלשכות התיירות (i) ולא בקיוסקים בהם רוכשים כרטיסים רגילים.הערכה כולל כרטיס הנחה לאתרים (שני אתרים ראשונים בחינם), כרטיס נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית (תחתית, טראם, אוטובוס עירוני) לשלושה ימים (הככרטיס פג בערב של היום השלישי), מפה סבירה, רשימת האתרים המכבדים את את הכרטיס ורשימת אירועים. מי שחושב לנצל את שתי הכניסות לאתרים יחסוך כסף רב וגם תורים לאתרי תיירות מבוקשי, כי רק מעבירים את הכרטיס  בשער הכניסה ונכנסים.


שימו לב כפי שכתבתי קודם, כי כרטיס המטרו תקף ל- 75 דקות והוא משלב גם כרטיס אוטובוס בו, כך שאפשר לקחת מטרו ולעלות על אוטובוס לאחר מכן באותו כרטיס (בטווח של 75 דקות).

ברומא אין בעיות מיוחדות בהשכרת מכונית – ולפי שמעות (בלי אחריות...) אין דרישה לרישיון בינלאומי. יחד עם זאת לא מומלץ להסתובב בעיר עם רכב, רומא קשה לנהיגה, הרחובות מבלבלים, התנועה פקוקה ואין הרבה חנייה. ובכל זאת למי שממש מתעקש אז דעו כי השילוט נוח יחסית, ואין בעיית התמצאות בתנאי שיש לך מפה (או GPS). בנוגע לכבישים ברומא וסביביתה, כבישים – כביש 3 בלאציו (מחוז רומא) איום, כביש 1 סביר פלוס. הכביש המהיר – כביש אגרה ברמת גבוהה.

ממש כמו ניו יורק, קשה מאד לעצור מוניות ברחוב. רצוי להזמין מראש באחד ממספרי הטלפונים הבאים: 063570, 064994, 066645, 065551 או 068822. מחיר מונה התחלתי הינו בסביבות 2.3 יורו בין השעות 7 בבוקר עד 10 בלילה ו 4.7 יורו בין 10 בלילה ל 7 בבוקר בימי השבוע. הנוסעים אינם מחויבים בטיפ במידה וחשו כי השרות לא היה כראוי.  

ניתן להשכיר ווספות ואופנועים במחיר של בין 40-50 אורו ליום. קחו בחשבון שהנהגים האיטלקים נצטיינים באורך רוח ובנימוס ממש כמו הנהגים הישראלים.....

 ברגל

מאד מומלץ לטייל ברומא ברגל, הבעיה היא שנהר הטיבר שאמור לשמש לנו התייירם עוגן, הוא מתעתע ביותר והתייר עשוי מלמצוא עצמו פעמים רבות בצד הלא נכון...ברומא קיימות עשרות ביברות , כך שאין כיכר מרכזית עליה אפשר לסמוך. רחובות רומא הם עתיקים ולא מודרנים, לכל מי שצלח את הקסבות בשכם ובירושלים המקום ייראה מוכר, אבל לאחרים, שימו לב, הרחובות צרים (כמעט סמטאות) ללא שמות (למעט בתחיחלת הרחוב) ללא תאורה, ללא מספור הגיוני (עולה בצד שמאל ויורד מצד ימין) וללא הגיון מבחינת המבנה שלהם. והנה לכם בעיה נוספת, כל מיני סמטאות, כיכרות ורחובות שונים נושאים את אותו שם ולפעמים נמצאים קילומטרי אחד משהני. למה ? ככה. 

לאחר שכתבתתי את כל זה - הסיור הרגלי במרכז העיר ההיסטורית, בין הכיכרות, עשרות האטרקציות, המבניה והגלריות מציג בפניכם שפע בלתי יאמן של תרבות היסטוריה וארכיטקטורה. לא לוותר!

רכבות רומא מילאנו > רומא בולוניה > רומא פירנצה > רומא וונציה Rail Europe
השכרת רכב ביוון

מתחנת טרמיני יוצאות רכבות לכל איטליה : נאפולי, פירנצה, בולוניה, מילאנו, מודנה, וונציה, טורינו, ברשיה, ועוד, ליעדים המרכזיים : מילאנו, פירנצה, בולוניה קיימות למעלה מ 5 רכבות מדי יום!

השכ